Rasy

Jest łącznie dziesięć ras: pięć mrocznych, cztery święte oraz ludzie. Każda rasa magiczna dzieli się na podtypy, które nazywa się po prostu typami:

Mroźny - najprościej ujmując istoty wody i lodu, dość chłodne w obejściu
Dziki - istoty ogniste i zazwyczaj wybuchowe, ciężkie do okiełznania
Zakażony - istoty zdolne do komunikacji z roślinami lub zwykłymi zwierzętami
Popiołu - istoty przeklęte i niezwykle samotne, niekiedy ich dotyk może zabić. Prawie na wymarciu
Świetlisty - istoty światła, często z dużym talentem w kierunku białej magii
Zaciemnienia - istoty ciemności, często z dużym talentem w kierunku czarnej magii
Pusty - istoty wyzute z magii, ale silniejsze i bardziej wytrzymałe fizycznie niż członkowie ich rasy spod magicznego typu.

Rasy magiczne (z wyłączeniem czarodziei, wiedźm i obu typów elfów) można łatwo zranić przy pomocy srebra (wampiry wręcz pali)

TYPY MAGII:
Czarna - zaklęcia używane w walce do atakowania
Biała - zaklęcia leczące i tarcze (Nekromanci byli białymi magami)



Ludzie

Jedyna rasa niemagiczna, która (o dziwo) też posiada własne zaklęcia: kodujące, dekodujące i wiążące. Nazywa się je świętymi formułami, wymawia się je po łacinie i z użyciem magicznego artefaktu, który przydziela początkującemu ludzkiemu łowcy jego pierwszy przełożony.
Rasa śmiertelna i starzejąca się "normalnie".



Rasy święte

Anioły (typ najczęstszy dla rasy: Świetlisty, typy najrzadsze: Zaciemnienia - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Popiołu, zakażony) posiadają formy ludzką i uskrzydloną (skrzydła mogą być każdego koloru). Rasa nieśmiertelna pod względem wieku. Ich starzenie zwalnia po osiągnięciu 18 roku życia i na dwudziestolatków wyglądają po setce. Trzecia (wraz z Demonami) najstarsza rasa magiczna na świecie. Narodzili się z magicznie wskrzeszanych ludzi.

Wróżki (typ najczęstszy dla rasy: Dziki, typy najrzadsze: Popiołu - za zgodą administracji, typy niewystępujące: mroźny) Z wyglądu podobne do młodych ludzi, po osiągnięciu 17 lat przestają się starzeć - skrzydlate to rzadkość! - uważane są przez inne wróżki za błogosławione (za zgodą administracji). Rasa niezwykle złośliwa, ale kierująca się własnym systemem wartości, dzięki czemu są bardzo empatyczne i pomagają każdemu w potrzebie.

Czarodzieje (typ najczęstszy dla rasy: Zaciemnienia lub zakażony, typy najrzadsze: Popiołu - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Pusty) - zrodzeni ze zwykłych ludzi i żyją tylko kilkadziesiąt lat dłużej. Po wiedźmach najpotężniejsza i najrzadsza rasa.

Elfy (typ najczęstszy dla rasy: Świetlisty lub zakażony, typy najrzadsze: Zaciemnienia - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Popiołu). Rasa nieśmiertelna pod względem wieku. Ich proces starzenia zatrzymuje się po osiągnięciu 20 roku życia.
Elfy to wspaniali wojownicy, wielu z nich ma talent do magii jednego z czterech głównych żywiołów: wody, ognia, wiatru bądź ziemi. Wraz z Mrocznymi Elfami są najstarszą rasą inteligentną zamieszkującą planetę.




Rasy mroczne

Wampiry (typ najczęstszy dla rasy: Zaciemnienia lub pusty, typy najrzadsze: Mroźny (niedostępny), popiołu i Dziki - za zgodą administracji, typy niewystępujące: zakażony) blada skóra, zwężone źrenice, aura predatora (choć mogą się wydawać nieszkodliwe gdy są słabe), jeśli są czystej lub pół-krwi, mogą latać z użyciem skrzydeł przywoływanych magią. Rasa nieśmiertelna pod względem wieku. Ich starzenie zwalnia po osiągnięciu 18 roku życia i na dwudziestolatków wyglądają po dwustu latach. Aby żyć, wampiry zmuszone są pić krew. Chociaż ich ulubioną jest krew ludzka, mogą polować również na zwierzęta i pić krew innych ras. Ta ostatnia jednak nie zaspokaja ich pragnienia (krew innych wampirów przyspiesza leczenie stokrotnie, ale jeśli dwa wampiry wymienią się krwią istnieje ryzyko że ich dusze się połączą - zwiększona siła magiczna, ale śmierć ze śmiercią drugiej części więzi - bardzo rzadkie zjawisko)
Na przekór legendom, światło słoneczne wcale nie zabija wampirów, a tylko niektóre uczula. Uczulenie to objawia się w postaci zaczerwienienia odsłoniętej skóry i uporczywego swędzenia. Czosnek, woda święcona i krzyże nie mają żadnego wpływu na zdrowie i życie wampirów, jest jednak jeden pierwiastek, którego unikają za wszelką cenę: srebro. Metal ten jest w stanie wypalić tkanki wampira, a także go zabić. W tym wypadku równie skuteczny jest ogień. 

Wilkołaki (typ najczęstszy dla rasy: pusty, typy najrzadsze: Mroźny - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Popiołu i zakażony) - ich wygląd przechodzi przez trzy formy: ludzką, pół-ludzką (ludzka z dodatkiem wilczych uszu i ogona) i wilczą (do 1.5m w kłębie). Rodzą się z dwóch wilkołaków lub człowieka i wilkołaka, z pozostałymi rasami są bezpłodne lub rodzi się przedstawiciel tej drugiej rasy. Jeśli ze związku wilkołaka i rasy innej niż człowiek lub wilkołak narodzi się wilkołak (co zdarza się raz na miliard a nawet i więcej), dziecko umiera w młodym wieku, lub (co jest jeszcze rzadsze) wyrasta na niezwykle potężną istotę, nazywaną Alfą. Długość życia ta sama co u czarodziejów.

Demony (typ najczęstszy dla rasy: Zaciemnienia lub pusty, typy najrzadsze: Świetlisty i popiołu - za zgodą administracji, typy niewystępujące: zakażony) posiadają formę ludzką, anielską (uskrzydloną - skrzydła mogą mieć każdego koloru) i demoniczną (zwykle jeszcze nieodkryta, związana z ich mocami). Rasa nieśmiertelna pod względem wieku. Ich starzenie zwalnia po osiągnięciu 18 roku życia i na dwudziestolatków wyglądają po setce.
Bazując na dawnych przekazach demony to anioły, które zostały stracone z nieba za nieposłuszeństwo wobec Boga. Prawda jest taka, że to po prostu niekontrolujące swych mocy anioły.
Inna legenda to fakt, że demony pożerają dusze grzeszników, samobójców i tych, którzy dusze im oddadzą w zamian za przysługę wymagającą demonicznej mocy, jednak wielu wątpi żeby to była prawda. Oczywiście demony mogą wytrzymać bardzo długo bez pożywienia, ale też ludzkie jedzenie im nie przeszkadza, a wręcz smakuje. Rasa ta jest niezwykle impulsywna i brutalna. Jej przedstawiciele posiadają jak najbardziej różnorodne charaktery, chociaż raczej nie powinny być uznawane za wzór do naśladowania.

Mroczne elfy (typ najczęstszy dla rasy: Zakażony, typy najrzadsze: Popiołu - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Mroźny) charakteryzują się bladą cerą, jasnymi oczami i niekiedy znakami wrodzonymi na jakiejś części ciała. Rasa nieśmiertelna pod względem wieku. Ich proces starzenia zatrzymuje się po osiągnięciu 20 roku życia.
Rasa ta doskonale zna tajniki alchemii - trucizn, lekarstw, eliksirów o innych właściwościach magicznych, ale też wielu z nich ma talent do magii jednego z czterech głównych żywiołów: wody, ognia, wiatru bądź ziemi. Mroczne Elfy są najstarszą i najbardziej utalentowaną rasą magiczną, zaraz po Wiedźmach.

Wiedźmy (typ najczęstszy dla rasy: Zaciemnienia lub zakażony, typy najrzadsze: Dziki - za zgodą administracji, typy niewystępujące: Popiołu, mroźny) wyglądają i zachowują się jak 10-12letnie ludzkie dzieci - rasa niezwykle potężna, nieśmiertelna i na wyginięciu - za zgodą administracji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz